maanantai 18. maaliskuuta 2013

Tilauskakku

Minulta lonksahti leuka alas, kun T tilasi minulta täytekakun, kun pitää jossain vaiheessa pienimuotoiset valmistujaisjuhlat. Valmistui lähihoitajaksi.
Minulta ei ole aikaisemmin tilattu kakkua ja sanoin, että en minä osaa, vaikka tyttärien synttäreille tuleekin jotain aina leivottua. 
Kakulle sain vapaat kädet. Toiveena oli, että ihan peruskakku. En minä kyllä muunlaisia osaa tehdäkään.

Mie kerkesin jo ajatella, ettei minun tarvitsekaan tehdä kakkua, kun mitään ei kuulunut. Helmikuun toisella viikolla tuli soitto ja siinä sitten sovittiin päivämäärä, milloin kakun pitäisi olla T:n luona. 16.2.2013.

Sopivasti tiistaina oli se viisauden hampaan poisto ja kuten täällä aikaisemmin kirjoittelinkin, niin kuumetta pukkasi sillä viikolla, poski turvoksissa, sekä syöminen että puhuminenkin oli vaikeaa..

Päätin tehdä kinuskikakun.
 8 munan sokerikakkupohja

Täytteenä kinuski-puolukka kahdessa välissä.

Resepti täytteeseen täältä.

Kakku onnistui hyvin, ainakin itseni mielestä. T:n veli sanoi kakun nähdessään, että ihan kuin olisi konditoriasta ostettu. Kiitos, olin otettu ja olen edelleen.

Kinuskiahan minä en ole aikaisemmin tehnyt ja nyt keitin hieman liian pitkään, koska oli hieman sitkeää, mutta kaikki meni. Tuo täyte on todella hyvää!

Liljat tein kiireellä.. Olisivat voineet paremminkin ehkä onnistua. Kiitos siskolle muotista.

---------

Sitten minulla on sellainen puoli, että jos johonkin en ole tyytyväinen, niin minun pitää ottaa uusintaottelu asian kanssa. Ja niin kävi myös tämän kakun kanssa, kun en ollut täydellisesti tyytyväinen.
Ystävä on sitä mieltä, että olen liiankin ankara itselleni.. Vai, että olenko?


9 kommenttia:

  1. Olet aivan liian ankara itsellesi :) Kakku on upea <3 ja maistuisi mulle myös. Mun kurkku on täynnä hopeapölyä ja paria sormusta valmistelen näköjään yhtä aikaa. Saispa kakkua...

    VastaaPoista
  2. Upean näköinen kakku! todellakin niin kuin konditoriassa tehty.

    VastaaPoista
  3. todella upea kakku! ihan kuin konditoriasta ostettu minunkin mielestä.

    VastaaPoista
  4. Aivan upea kakku, todellakin kuin konditoriassa leivottu! Älä ole turhan ankara itsellesi, osaisimpa minäkin tehdä noin hienoja kakkuja.

    VastaaPoista
  5. Hieno kakkuhan tuo on. Ja kyllä sinä osaat. Elä vähättele itseäsi. :)

    VastaaPoista
  6. Kiitos kaikille! <3

    Niinhän se on, että kun sen taidon osaisi, että luottaisi itseensä ;)

    VastaaPoista